Nainstaloval jsem WordPress, co teď? Aneb 12 must-have pluginů

Zaregistrovali jste novou doménu a k tomu přihodili i nejlevnější variantu webhostingu. Platíte online a jdete si uvařit kafe. Ještě předtím, než jste odměřili svou ranní dávku kofeinu, vám e-mailem dorazili přihlašovací údaje do klientské sekce společnosti, u které jste před pár minutami dokončili objednávku.

Přihlásili jste se, otevřeli správu webhostingu, a na pár kliknutí spustili instalaci poslední verze počeštěného WordPressu. A nebo jste to všechno konfigurovali ručně, protože jste masochisti.

Každopádně už na vás pokukuje homepage prázdné instalace WordPressu spolu s ukázkovým ublognutím „Ahoj všichni!“.

Paráda. Takže teď už jenom vyberu šablonu, zkontroluju nějaké ty základní serepetičky, a je to hotový. Svět může zanedlouho začít pravidelně sledovat mé pokrokové myšlenkové pochody!

Teoreticky ano. V praxi by váš zbrusu nový a naleštěný webík snesl ještě trochu toho tuningu. A to v podobě několika užitečných (skoro must-have) pluginů.

Zde je jejich stručný seznam:

Mapa stránek

Ne ten klikací pavouk, toho nikdo nechce. Ale ta pro roboty. Ta, co končí na xml. Tak ta v základní instalaci není.

Řešení: Plugin Google XML Sitemaps (Arne Brachhold)

Plugin generuje xml s mapou stránek na adrese vasedomena.cz/sitemap.xml. Zároveň automaticky upozorňuje vyhledávače Google a Bing, pokud do ni přibude nová položka.

Analytika

Ve výchozím stavu víte o svých návštěvnících celkem prdlajz málo informací.

Řešení: Pluginy Google Analytics (Kevin Sylvestre) a heatmap for WordPress (Heatmap, Inc)

Google Analytics plugin je velmi primitivní. U Googlu si vytvoříte účet a přidáte do něj svůj webík. Na základě těchto kroků získáte svoje měřící ID ve tvaru XX-YYYYY-Z, které vložíte právě do tohoto pluginu. (Nachází se v WP > Nastavení > Google Analytics)

Heatmap for WordPress je také poměrně jednoduchý přídavek. Po instalaci vyžaduje ještě registraci. S free programem dovoluje měřit heatmapy až na pěti stránkách, což je pro nějakou základní analýzu dostačující.

Meta tagy

Ve výchozím stavu chybí novému WP webu tagy description a keywords. Minimálně ten první je poměrně důležitý, protože ho používají a zobrazují vyhledávače. Ten druhý vem čert.

Řešení: Plugin Add Meta Tags (George Notaras)

Kromě již zmíněných tagů description a keywords přidá tento plugin ještě hafo dalších, jako třeba Schema.org Microdata, Twitter Cards, či Dublin Core. Ty zase využijí především sociální sítě k lepší detekci obsahu.

Sociální sítě

„Kdo na nich není, jako by nežil“

To sice ne, ale pro váš business mohou být přínosné. Tak proč bychom vašim návštěvníkům to sdílení a lajkování nějak neulehčili.

Řešení: Plugin Share Buttons & tools to grow traffic by GetSocial.io (Getsocial, S.A.)

Pro správnou funkčnost je potřeba registrace, která je ovšem zcela automatická, a probíhá přímo ve vaší administraci WP. Na výběr je share bar nad článkem, pod článkem, na boku, a mnoho dalších kombinací. Podporovány jsou snad všechny existující sociální sítě.

Zpětné odkazy

Od vás

Pokud odkazujete z vašeho webu, mohla by se vám hodit možnost přidat k odkazu atribut rel=nofollow. A protože přidávat tento atribut ručně není zdaleka ideální řešení, může vám s tím pomoci plugin Rel Nofollow Checkbox (Fabio Santos).

K vám

A pokud chcete mít přehled o tom, kdo odkazuje k vám, použijte plugin Incoming Links (Monitor Backlinks).

Ikony

Faviconu můžete přidat ručně, třeba editací vámi vybrané šablony. Vyrobit ale ikony i pro iPhone, iPad, Windows 8, Windows 10 a Android už by zabralo o dost více času.

Řešení: Plugin Quick Favicon (PlugInspired)

Jediné, co musíte udělat, je vybrat si v nastavení pluginu obrázek z galerie. O zmenšování, převod formátů a vkládání do hlavičky stránky už se starat nemusíte.

Tohle tady nechciSnímek obrazovky 2015-11-28 v 22.32.24

Není neobvyklé, že určité příspěvky nechceme zobrazovat na úvodní stránce, v kategorii nebo RSS feedu. Ale pořád chceme mít možnost se na tyto „doplňky“ odkazovat z příspěvků jiných.

Řešení: Plugin WP Hide Post (scriptburn.com)

Strukturovaná data

Některé výsledky ve vyhledávání Google jsou poněkud bohatší, než jiné. Tenhle má navíc obrázek, tenhle drobečkovou navigaci, tamten zase hvězdičkové hodnocení. To už jste určitě zjistili. No a samozřejmě byste chtěli vědět, jak toho dosáhnout i s vaším zbrusu novým článkem.

Řešení: Plugin All In One Schema.org Rich Snippets (Brainstorm Force)

Při vybírání pluginu z této kategorie je potřeba dávat pozor, zda vám nezpůsobí spíše problémy.

Cache

Obzvláště uživatelé mobilních telefonů ocení, když bude odezva vašeho webu při načtení každé stránky co nejmenší. Ideálně téměř neměřitelná.

Řešení: Plugin WP Super Cache (Automattic)

Nastavení pluginu pro cachování obsahu je potřeba věnovat zvýšenou pozornost. Lehce se můžete dostat do situace, když po publikaci nového příspěvku bude web servírovat starší verzi obsahu, tj. tu bez přidané novinky.

Optimalizace JavaScriptů

Ruku v ruce s cachováním obsahu webu jde i optimalizace JavaScriptů a kaskádových stylů. Díky minifikaci a spojení vícero JS nebo CSS souborů do jednoho až dvou celků zajistíte rychlejší načtení obsahu a funkčnosti webu.

Řešení: Plugin JS & CSS Script Optimizer (Yevhen Kotelnytskyi)

A je to!

Blahopřeji, nyní již máte instalaci WordPressu opravdu hotovou. Zbývá už jen začít publikovat váš skvělý obsah!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *