Jak se zbavit otravného spam filtru na webu outlook.com při přeposílání zpráv

Proč vůbec vypínat spam filtr?

Přesměrovávám všechny e-maily z mé @outlook.com adresy na @gmail.com. Všechny.

Důvodů je více. Jen řekněme, že v této kategorii se mi kombinace Apple + Google zamlouvá o trochu více, než Apple + Microsoft. Navíc je webové rozhraní gmailu o fous použitelnější.

Realita

Očekávané chování e-mailového klienta při nastavení přesměrování veškeré pošty se vyznačuje jednou podstatnou vlastností: přesměruje veškerou poštu.

To se ale v případě outlook.com neděje. Děje se to, že před samotným přesměrováním se každá zpráva ještě prožene spam filtrem. Spam filtrem, který je navíc přehnaně přísný.

Pokud je tedy některý z e-mailů označen jako spam, má smůlu. Tedy spíše vy máte smůlu. Skončí ve složce Nevyžádané a není přeposlán. Výsledek je takový, že namísto jedné složky se spamem musíte nyní kontrolovat dvě. Také se musíte 2x přihlašovat. A pokud tam najdete zprávu, která není nevyžádaná, musíte si ji navíc (po ručním vytažení ze spamu) ještě ručně přeposlat. Lahoda.

Řešení

Spam filtr jako takový na portále vypnout nelze. Ne, nelze. Tolik k jednoduchému řešení.

Alternativním (a často doporučovaným) řešením je vytvoření nového pravidla pro přijaté zprávy. A tady je právě potřeba trochu zaexperimentovat.

Naše nové pravidlo by mělo samo přeposílat všechny zprávy, které mu vyhovují. Takové pravidlo lze bohužel vytvořit pouze jedno. Takže pokud již takové máte, nastavte si namísto přeposílání alespoň přesunutí do složky Doručená pošta. Výsledek by měl být stejný. Teoreticky.

První možností je vytvořit pravidlo, kterému bude vyhovovat každá zpráva, jejíž odesílatel bude obsahovat ‚@‘.
Tohle nám bohužel nevyjde, protože formulář si bude nesmyslně stěžovat na „neplatné zadání“.

Druhou možností je pravidlo „příjemce obsahuje“ s hodnotou rovnou vašemu e-mailu, případně jeho části.
Nápad dobrý, ale v praxi nezafunguje. Důvod neznám, ale zprávy budou stále padat do spamu.

Třetí možností je vytvořit pravidla dvě. Obsahuje zpráva přílohu? Přesuň do Doručených. Neobsahuje přílohu? Přesuň do Doručených.
Tahle kombinace už by měla zafungovat. Bohužel stále nic nepřeposíláme, ale spíše doufáme.

A nakonec to správné a fungující řešení:

a) Vytvořit novou kategorii s nesmyslným názvem, například ‚_redirect_‘. Nebo ‚_bagr_z_prahy_‘. Alternativně ‚_bagr_z_brna_‘.

b) Vytvořit pravidlo „Kategorie není“ s hodnotou rovnou právě nově vytvořené kategorii.

c) Přesměrovat poštu již rovnou v tomto pravidlu.

Sláva, funguje to! Tedy alespoň prozatím. Pravidla hry pro tvorbu pravidel příchozích zpráv si kluci z MS upravují nezvykle často.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *